23
Nov

MagyarBrands díjat kapott a PREVENTA csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz termékcsalád

2016. november 22. Budapest – A Preventa® csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz termékcsalád 2016-ban elnyerte a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában a MagyarBrands kitüntető díjat.

A Preventa® a világ első csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz családja, mely napjainkig több mint ötven országba jutott el.  A termékcsalád 2015-től már nemcsak szénsavas, hanem szénsavmentes formában is kapható.

2016-ban hetedszer tették mérlegre a hazai márkákat a MagyarBrands bírálói. Idén először díjazták a márkákat három kategóriában a Szakmai Bizottság tagjai: kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A MagyarBrands program magyar vonatkozású kiváló márkákat díjaz, olyan márkákat, amelyek a magyar szellemi munka méltó képviselői hazánkban és határainkon kívül is, elnyerése kiemelkedő érdemnek számít.

A Díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, amelyet egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki. A kiváló fogyasztói márkák kiválasztását a GfK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás (ismertség, kedveltség) eredményei is befolyásolják. A Szakmai Bizottság döntése alapján a PREVENTA márkanév KIVÁLÓ FOGYASZTÓI MÁRKÁNAK számít, a hazai TOP termékmárkák egyikeként. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a díj nemcsak elismerés, hanem a fogyasztók számára is aktív segítséget jelent.

A HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Kft. munkatársai, tulajdonosai méltán büszkék a PREVENTA MagyarBrands Kiváló Fogyasztói Termék díjra, a magyar tudományos felfedezés alapján kifejlesztett, világelső Preventa csökkentett deutériumtartalmú ivóvizek hazai és nemzetközi sikereire.

 

HASONLÓ CIKKEK: /hu/taplalkozas



20
May

A teljes értékű táplálkozás alapelvei

A jó minőségű, teljes értékű alapanyagokból készített ételeknek a betegség megelőzésében és a gyógyulásban is fontos szerepe van. Az egészség fenntartása és helyreállítása szempontjából egyaránt lényeges, hogy mindennapi táplálékunk tartalmazza a szervezet egészséges működéséhez szükséges tápanyagokat, azaz enzimeket, rostokat, vitaminokat, ásványi anyagokat a megfelelő mennyiségű kalória, fehérje, zsiradék és szénhidrát mellett. A megfelelő (teljes értékű) táplálkozás támogatja a szervezetet a rákkeltő anyagokkal folytatott harcban és az elfajult sejtek legyőzésében.

 A teljes értékű táplálkozás egyrészt abban különbözik a hagyományos, vegyes étrendtől, hogy kerüli az alapanyagok túlzott megmunkálását, feldolgozását, vagyis a friss ételben nincsenek jelen a finomított élelmiszerek (pl.: fehér liszt, fehér cukor, finomított olaj), adalékanyagok (pl.: színezékek, állományjavítók, tartósítószerek). Másrészt ez a fajta táplálkozás főleg növényi eredetű élelmiszerekből – lehetőleg ellenőrzött művelésből származó – teljes értékű gabonafélékből, zöldségekből és gyümölcsökből, illetve tejből és savanyított tejtermékekből áll.

 Az ételek felét frissen, azaz nyersen ajánlott elfogyasztani. A hús, a hal és a tojás fogyasztása alárendelt szerepet játszik. Naponta minimum 50 deka nyers zöldségre, gyümölcsre, ezen kívül teljes kiőrlésű gabonafélékre, ezekből készített pékárura, és megfelelő mennyiségű folyadékra (elsősorban víz, forrásvíz, gyógyteák) épül. Fontos az is, különösen gyógykezelés ideje alatt, hogy az élettanilag szükségesnél bővebb táplálkozással ne kényszerítsük felesleges munkára a szervezetet.

Mivel minden betegség, minden kezelés más és más, ezért érdemes egyéni dietetikai konzultációt igényelni, ahol megállapítható, hogy az Ön szervezetének milyen tápanyagokra, milyen mennyiségben van szüksége. A gyógyulás ideje alatt kerülje a nehezen emészthető ételek (pl.: a vörös húsok, a só, a finomított cukor, a fehér liszt) alkoholt, erős, csípős fűszereket (pl.: fekete bors, mustár).

 A tej a felnőtt ember részére kis mennyiségben, főként savanyított tejtermékek (pl.: natúr joghurt, kefir, aludttej, túró) formájában ajánlott. Ezek a termékek segítenek a hasznos bélflóra (vastagbélben található „jó” baktériumok) visszaállításában. Az egészséges bélflóra szabályozza az emésztést, gátolja a salakanyagok és mérgező anyagok lerakódását, akadályozza a rákkeltő anyagok felszívódását, és hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez is.

 

A vitaminok és ásványi anyagok, rostok biztosítására a vegyszermentes, friss, évszaknak megfelelő zöldségek, gyümölcsök, a teljes értékű gabonaféléből (pl.: teljes gabonaszemek, búza, zab, rozs, árpa) készített ételek a legalkalmasabbak. Érdemes otthon készített müzlivel vagy kása étellel kezdeni a napot. Számos növényben találtak védőanyagokat, amelyek rákkeltő anyagok vagy a daganatos sejtek ellen hatnak. Ezekből minden nap érdemes fogyasztani nyersen és párolva is!

 

Ritkán gondolunk arra, hogy a szervezet számára a salakanyagoktól való megszabadulás ugyanolyan fontos, mint a tápanyag-utánpótlás. A szervezet mindennapi méregtelenítési folyamatait támogatjuk, ha a növényekben gazdag étrend mellett naponta megközelítőleg két liter folyadékot (tiszta víz, gyógytea, zöldségleves) fogyasztunk, ha reggelente megiszunk két-három deciliter vegyszermentes alapanyagból frissen készített zöldség-, vagy gyümölcslevet, valamint, ha rendszeresen végzünk könnyű testmozgást. A növényi rostok a bélben megkötik a méreganyagokat, meggyorsítják a salakanyagok tápcsatornán való áthaladását, a sok folyadék pedig valósággal „átmossa” a szervezetet, így segítve a szervezet tisztulását.

 

Az onkológiai kezelés idején szigorúan tilos böjtölni!

Ezt kizárólag orvosi felügyelet és a kezelések befejeződése után fél – egy évvel célszerű elkezdeni. Gondosan figyelje szervezete visszajelzéseit és előtte kérje ki dietetikus szakember tanácsát!

 

Kerülje az ételek bő zsiradékban sütését, helyette kevés vízben vagy sütőben párolja puhára ételét, és az értékes hidegen sajtolt olajból (olíva-, tökmag-, lenmag-, napraforgóolaj) csak tálaláskor tegyen az ételhez egy-két teáskanállal. A párolóedényt elég csak épp kikenni egy kevés olajjal!

 

Húsféléből keveset fogyasszon, heti egy-két alkalommal kevés tengeri hal, vagy pulyka-, csirkehús formájában, a többi napokon egyéb állati eredetű fehérjével (natúr joghurt, túró, esetleg tojás) fedezni tudja szervezete szükségleteit. Kifejezetten kerülendők a füstölt húsok és húskészítmények pl.: konzervek, vörös áruk, felvágottfélék, mert ezek nagy mennyiségű sót, rejtett zsiradékot és különféle kémiai adalékanyagokat, tartósítószereket tartalmaznak.

 

Egyszerre kevés mennyiséget egyen, és hagyjon időt, hogy a gyomor az egyik étkezéstől a másikig kiürülhessen!

HASONLÓ CIKKEK: /hu/taplalkozas



21
Feb

Finom, egészséges, egyszerűen elkészíthető melegételek receptjei Bacsó Ágnes dietetikustól

Bizonyára a „mit főzzek ma?” kérdés sokakban megfogalmazódik nap mint nap. Az, hogy mi kerüljön az asztalra, számos tényező befolyásolja, többek között az ételkészítésre jutó idő vagy a család többi tagjának ízlése. A következő néhány recept példát szolgáltat arra, hogy az egészséges étrendbe beilleszthető ételek kedvelőinek nem kell lemondania a változatosságról és az ízekről, valamint ezeknek a recepteknek az elkészítése nem vesz igénybe túl időt. A gersli, bulgur vagy köles jól kiváltja az unalmas rizsköretet csakúgy, mint a hajdina vagy a reneszánszát élő puliszka. Könnyen, egyszerűen, finomat az egészségünkért!

Zöldséges – rizottó gerslivel

Hozzávalók:

o 80 g csirkemell

o 40g gersli

o 20g vöröshagyma

o 150g zöldborsó

o 150 g csiperkegomba

o 1 paradicsom

o 20g sovány sajt (reszelt)

o 5ml repceolaj

o konyhasó, őrölt bors, petrezselyemzöld

Elkészítés:

A gerslit lobogó, sós vízbe tesszük és kb. 25-30 perc alatt megfőzzük, majd leszűrjük.
Közben olajon átfuttatjuk a vékony karikára vágott hagymát, hozzáadjuk a kockára vágott csirkemellet és paradicsomot, sóval, borssal és a petrezselyemzöld felével ízesítjük, végül kevés vizet aláöntve félig puhára pároljuk. Ekkor hozzáadjuk a zöldborsót, és a megtisztított, cikkekre vágott gombát és készre pároljuk fedő nélkül. Végül a gerslit összekeverjük a zöldséges raguval, reszelt sajttal és a petrezselyemzöld másik felével megszórjuk

Pikáns csirkenyársak paradicsomos bulgurral

Csirkenyársak hozzávalói:

o 100g csirkemell

o 30ml joghurt

o fokhagyma

o citrom

o Piros Arany

o 1 kk. konyhasó

o hurkapálca, alufólia

Elkészítés:

A csirkemellet kockákra vágjuk, beolajozott hurkapálcákra húzzuk (1 nyársra 3-4 darabot).
A joghurtot összekeverjük a zúzott fokhagymával és Piros Arannyal és egyenletesen a csirkenyársakra kenjük. Fél órát állni hagyjuk lefedve, hűtőben. Egy sütőlemezt kibélelünk alufóliával és megkenjük vékonyan olajjal, majd ráhelyezzük a nyársakat. Addig sütjük, amíg a hús megpuhul és pirosra pirul a felszíne.

Paradicsomos bulgur hozzávalói:

o 60g bulgur

o 2 csomag újhagyma

o 1 csokor petrezselyem

o 5 ek. paradicsompüré

o víz, olaj, só, bazsalikom

A bulgurt jól mossuk át és sós vízben főzzük meg.  Az új hagymát kevés olajon enyhén pirítsuk meg, keverjük hozzá a bulgurt, a paradicsompürét és kevés vizet adjunk még hozzá. Ezt a bulgur még fel fogja szívni, de  könnyebben lehet majd bánni a körettel.  Sózzuk borsozzuk ízlés szerint, a végén ha van akkor friss apróra vágott mentát keverjünk hozzá.

Kefires csirkeragu kurkumás párolt kölessel

Kefires csirkeragu hozzávalói:

o 100 g csirkemell

o 5 ml főzéshez használható olivaolaj

o 8-10 ek. kefir

o 1 ek graham liszt

o kakukkfű, egy csipet só, fehérbors ízlés szerint

Elkészítés:

Kevés olajon megpirítjuk a kockára vágott csirkemellet, melyet, majd fűszerezés után kevés vizet aláöntve rövid ideig fedő alatt pároljuk, amikor majdnem kész, hozzáadjuk a graham liszttel elkevert kefirt és átforraljuk.

Kurkumás párolt köles hozzávalói:

o 5ml repceolaj

o 50 g köles (szárazon)

o 200 ml víz

o 1 csipet só

o kurkuma  (az olajban átforgatott kölesre szórunk annyit, hogy beszínezze, majd felüntjük vízzel)

o ½ csokor perezselyemzöld

Elkészítés: A megmosott, leszárított kölest kevés olajon átfuttatjuk, majd kurkumával megszúrjuk, –  ez szépen meg fogja színezni – és körülbelül kétszer mennyiségű vízzel felöntjük és lassú tűzön készre pároljuk.  Körülbelül 15 perc alatt megpuhul, ekkor szórhatjuk rá a feldarabolt petrezselymet. Friss, nyers salátával kiegészítve nagyszerű meleg ebéd vagy vacsora ideális fogás.

A fotó csak illusztráció!

HASONLÓ CIKKEK: /hu/taplalkozas



28
Nov

Ételed ÉLETED szolgálja!

A helyes táplálkozásnak a betegség megelőzésében és a gyógyulásban is fontos szerepe van. Az egészség fenntartása és helyreállítása szempontjából egyaránt lényeges, hogy mindennapi táplálékunk tartalmazza a szervezet egészséges működéséhez szükséges tápanyagokat, azaz enzimeket, rostokat, vitaminokat, ásványi anyagokat a megfelelő mennyiségű kalória, fehérje, zsiradék és szénhidrát mellett. A megfelelő (teljes értékű) táplálkozás támogatja a szervezetet a rákkeltő anyagokkal folytatott harcban és az elfajult sejtek legyőzésében.

 

A teljes értékű táplálkozás egyrészt abban különbözik a hagyományos, vegyes étrendtől, hogy kerüli az alapanyagok túlzott megmunkálását, feldolgozását, vagyis a friss ételben nincsenek jelen a finomított élelmiszerek (pl.: fehér liszt, fehér cukor, finomított olaj), adalékanyagok (pl.: színezékek, állományjavítók, tartósítószerek). Másrészt ez a fajta táplálkozás főleg növényi eredetű élelmiszerekből – lehetőleg ellenőrzött  művelésből származó – teljes értékű gabonafélékből, zöldségekből és gyümölcsökből, illetve tejből és savanyított tejtermékekből áll. Az ételek felét

frissen, azaz nyersen ajánlott elfogyasztani. A hús, a hal és a tojás fogyasztása alárendelt szerepet játszik. Naponta minimum 50 deka nyers zöldségre, gyümölcsre, ezen kívül teljes kiőrlésű gabonafélékre, ezekből készített pékárura, és megfelelő mennyiségű folyadékra (elsősorban víz, forrásvíz, gyógyteák) épül.

Fontos az is, különösen gyógykezelés ideje alatt, hogy az élettanilag szükségesnél bővebb táplálkozással ne kényszerítsük felesleges munkára a szervezetet. Mivel minden betegség, minden kezelés más és más, ezért érdemes egyéni dietetikai konzultációt igényelni, ahol megállapítható, hogy az Ön szervezetének milyen tápanyagokra, milyen mennyiségben van szüksége. A gyógyulás ideje alatt kerülje a nehezen emészthető ételek (pl.: a vörös húsok, a só, a finomított cukor, a fehér liszt) használatát, lehetőleg ne fogyasszon nehéz, zsíros ételeket, alkoholt, erős, csípős fűszereket (pl.: fekete bors, mustár).

A tej a felnőtt ember részére kis mennyiségben, főként savanyított tejtermékek (pl.: natúr joghurt, kefir, aludttej, túró) formájában ajánlott. Ezek a termékek segítenek a hasznos bélflóra (vastagbélben található „jó” baktériumok) visszaállításában. Az egészséges bélflóra szabályozza az emésztést, gátolja a salakanyagok és mérgező anyagok lerakódását, akadályozza a rákkeltő anyagok felszívódását, és hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez is.

A vitaminok és ásványi anyagok, rostok biztosítására a vegyszermentes, friss, évszaknak megfelelő zöldségek, gyümölcsök, a teljes értékű gabonaféléből (pl.: teljes gabonaszemek, búza, zab, rozs, árpa) készített ételek a legalkalmasabbak. Érdemes otthon készített müzlivel vagy kása étellel kezdeni a napot. Számos növényben találtak védőanyagokat, amelyek rákkeltő anyagok vagy a daganatos sejtek ellen hatnak. Ezekből minden nap érdemes fogyasztani nyersen és párolva is! Ritkán gondolunk arra, hogy a szervezet számára a salakanyagoktól való megszabadulás ugyanolyan fontos, mint a tápanyag-utánpótlás.

A szervezet mindennapi méregtelenítési folyamatait támogatjuk, ha a növényekben gazdag étrend mellett naponta kb. 2 liter folyadékot (tiszta víz, gyógytea, zöldségleves) fogyasztunk, ha reggelente megiszunk 2-3 dl vegyszermentes alapanyagból frissen készített zöldség-, vagy gyümölcslevet, valamint, ha rendszeresen végzünk könnyű testmozgást. A növényi rostok a bélben megkötik a méreganyagokat, meggyorsítják a salakanyagok tápcsatornán való áthaladását, a sok folyadék pedig valósággal „átmossa” a szervezetet, így segítve a szervezet tisztulását.

Az onkológiai kezelés idején szigorúan tilos böjtölni! Ezt kizárólag orvosi felügyelet és a kezelések befejeződése után fél – egy évvel célszerű elkezdeni. Gondosan figyelje szervezete visszajelzéseit és előtte kérje ki dietetikus szakember tanácsát!

 

Kerülje az ételek bő zsiradékban sütését, helyette kevés vízben vagy sütőben párolja puhára ételét, és az értékes hidegen sajtolt olajból (olíva-, tökmag-, lenmag-, napraforgóolaj) csak tálaláskor tegyen az ételhez 1- 2 teáskanállal. A párolóedényt elég csak épp kikenni egy kevés olajjal! Húsféléből keveset fogyasszon, heti 1-2 alkalommal kevés tengeri hal, vagy pulyka-, csirkehús formájában, a többi napokon egyéb állati eredetű fehérjével (natúr joghurt, túró, esetleg tojás) fedezni tudja szervezete szükségleteit. Kifejezetten kerülendők a füstölt húsok és húskészítmények pl.: konzervek, vörös áruk, felvágottfélék, mert ezek nagy mennyiségű sót, rejtett zsiradékot és különféle kémiai adalékanyagokat, tartósítószereket tartalmaznak.

 

Egyszerre kevés mennyiséget egyen, és hagyjon időt, hogy a gyomor az egyik étkezéstől a másikig kiürülhessen (minimum 2-3 óra), és felkészülhessen az újabb étel megemésztésére! A májműködés támogatása azért ajánlatos, mert a méregtelenítési munkát nagy részben a máj végzi. Segíti a máj működését, ha étkezés után 1/2 órára lefekszik, szundikál, esetleg zenét hallgat, hogy a szervezetnek az emésztésen kívül más dolga ne legyen ebben az időben! Jó, ha a jobb bordaívre (májtájékra) meleg vizes termofort (meleg vizes palackot) rak, mert a meleg jótékonyan hat a máj keringésére étkezés után.

A májműködést azzal is segítheti, ha

– nyugodtan és alaposan megrágja az ételeket,

– rendszeresen fogyaszt nyers gyümölcsöt és zöldséget,

– naponta mozog, és szükség esetén tisztító beöntést végez,

hogy kiürüljön a bélrendszer.

Gyógyszertárban kaphatóak májműködést támogató gyógynövénykivonatok: Hepabene, Silegon, Legalon, homoktövis.

 

Könnyen elkészíthető, egészséges receptek

 

Egyszerű zabpehely kása

 

Hozzávalók 1 főre:

1 dl zabpehely, 2 dl víz (egy rész zabpehely, két rész víz).

 

Elkészítés:

A felmelegített vízbe belekeverjük a zabpelyhet, amely lassú tűzön kb. 10 perc alatt fő meg. A pehely magába szívja a vizet. Ha fedő alatt hagyjuk állni pár percig, akkor egészen sűrű állagú lesz.

 

Ötlet (reggelire, vacsorára):

Ha édes kásaként tálaljuk, akkor már főzéskor keverhetünk hozzá adagonként 3-4 dkg mazsolát, 1-2 szem aszalt szilvát, majd tálaláskor 1 db frissen reszelt almával, és egyéb darabolt gyümölccsel, kevés mézzel, fahéjjal vagy citromfűvel ízesíthetjük.

 

 

Céklás sárgarépa saláta

 

Hozzávalók 1 főre:

1 tojásnyi cékla, 1 közepes sárgarépa, 2 savanykás (idared) alma, 5 dkg mazsola, 8 szem dió vagy 1 ek hidegen sajtolt olaj, ízlés szerint 1 tk méz.

 

Elkészítés:

A céklát és a répát igen apróra, az almát nagyobbra reszeljük, összekeverjük a mosott mazsolával, a durvára vágott dióval és a többi hozzávalóval. Azonnal fogyasztható! A nyers ételt mindig a főtt étel előtt együk, és alaposan rágjuk meg!

 

  

Főtt nyers leves

 

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg burgonya, 2 csapott teáskanál só, 2 dl tejföl, 2-3 evőkanál tartósítószer nélküli mustár, ízlés szerint citrom leve, 3-4 szál zöldhagyma, 2 szál sárgarépa, 1 cékla.

 

Elkészítés:

A burgonyát meghámozzuk, megmossuk, és kockára vágva 1 liter vízben puhára főzzük. Turmixoljuk, s ízesítjük a tejföllel, a mustárral, a citrom levével, sóval. Tálaláskor a leveses tányérokba apróra vágott zöldhagymát, hámozott, megmosott reszelt sárgarépát, és ugyanígy előkészített reszelt céklát teszünk. Tetejét megszórhatjuk apróra vágott zöldfűszerekkel, például petrezselyemmel.

Elkészítési idő: 30 perc

Ötlet: Bármilyen apróra vágott zöldség vagy friss csíranövény is használható a leves betétjeként.

 

 

HASONLÓ CIKKEK: /hu/taplalkozas



A rák ellen, az emberért, a holnapért! Társadalmi Alapítvány 1093 Bp., Mátyás u. 18. Tel: 06-1/217-0404

Adószám: 19009557-2-43

Copyright © 2015. Minden Jog Fenntartva.

IMPRESSZUM

Created by okeery.com